Ειδήσεις / Τρόφιμα

Η μικρή Ολλανδέζα και η ελληνική Χρεοκοπία

 Εναλλακτικός τίτλος:   Απλά & αποτελεσματικά μαθήματα Markenting !

  •  έτος  1991 :  η παραπάνω φωτογραφία  δεν είναι απο κάποια πόλη της  Ολλανδίας  !

Είναι απο το κέντρο της Αθήνας , εν’ έτη 1991 !

 Ερώτηση:

 Τί δουλειά είχε η μικρή Ολλανδέζα στο κέντρο της Αθήνας ; ; ;

        Ας δούμε κάποιες άλλες φωτογραφίες, και στο τέλος,  θα καταλάβετε την σκοπιμότητα της επίσκεψης της μικρής μας Ολλανδέζας εν Αθήνας , εκείνη την εποχή :

 

κάντε απλώς κλίκ πάνω στην φωτογραφία για μεγένθυση !

 Τί μοιράζει η μικρή Ολλανδέζα στους ντόπιους ιθαγενείς ;

 καπελλάκια : για να προστατευτεί η τριχωτή της κεφαλής  τους απο τον ήλιο ;

 μάλλον ΟΧΙ

        αλλά για να  προστατευτούν τα μάτια των «υποψηφίων καταναλωτών» απο τον ήλιο , ώστε να εστιάσουν το βλέμμα τους σε κάποια συγκεκριμένα καταναλωτικά αγαθά !

 ποιά είναι αυτά  τα συγκεκριμένα καταναλωτικά Αγαθά ;

  

Μπύρα Heineken και γάλα NOYNOY

      Ασφαλώς τα προϊόντα της σύμμαχης και έταιρης,  στην Ευρωπαϊκή Ένωση, φίλη προσκείμενης  καταναλωτικά σε μας , χώρας της Ολλανδίας,  όπου σήμερα πολλοί κάτοικοί της,  μας κατηγορούν ώς τεμπέληδες του Νότου.

             Η συνέχεια ,   λίγο  πολύ γνωστή :

   Εμείς οι έξυπνοι Ελληναράδες  εμπεδώθηκαμε  σε έναν ανελέητο αγώνα κατανάλωσης ξένων εισαγόμενων προϊόντων !

           Οι φωτογραφίες προέρχονται από το ρεπορτάζ στο ένθετο (Cahier Europe) της εφημερίδας Liberation (Μάης του ’91) με θέμα την φτώχεια και την σύγχρονη χρηματοδότηση μεγάλων έργων (Μετρό , Γκάζι, λιμάνι της Ραφήνας, Μουσείο της Ακρόπολης) που είχε χαρακτηριστεί «ανθελληνικό» από Τα Νέα.   

         πηγή : περιοδικό LIFO 

     ΥΓ : Η συγκεκριμένη εφημερίδα που χαρακτήρισε «ανθελληνικό» το συγκεκριμένο άρθρο , παρεμπίπτοντος αυτή την στιγμή βρίσκεται στα πρόθυρα της Χρεωκοπίας .

  Μόνοι  μας  χρεοκοπήσαμε !

  • 1) στην αρχή τους θαυμάζαμε  (τους Ευρωπαίους  φυσικά )
  • 2) μετά  αρχίσαμε , σιγά σιγά, να τους  μιμούμαστε για λόγους Γκλαμουριάς !
  • 3) μετά αρχίσαμε να ντυνόμαστε σαν  αυτούς !
  • 4)  μετά αρχίσαμε να συμπεριφερόμαστε σαν αυτούς !
  • 5) στο τέλος καταλήξαμε να καταναλώνουμε τα προϊόντα τους !
  • 6) και μετά στο τέλος απλώς χρεοκοπήσαμε !  ( έτσι απλά, αργά, σταθερά & αθόρυβα χωρίς τον εκκωφαντικό θόρυβο που κάνει κάθε αντικείμενο που πέφτει και σπάει )

ΥΓ : τα παραπάνω βήματα ,  μήπως θα μπορούσαν να αποτελέσουν στρατηγική Προώθησης Γεωργικών Προϊόντων ;

       Πριν απο κάποιες δεκαετίες  τρώγαμε τα  «ταπεινά»  πλήν υγιεινά ελληνικά μας προϊόντα !

       Σήμερα φτάσαμε κυριολεκτικά να  τρώμε το κάθε εισαγώμενο σκουπίδι ( κυριολεκτικά ) [κλίκ εδώ]

                                     Πως επιτεύχθηκε αυτό ;

Υποθετικό Σεμινάριο μαθήματος

Θέμα μαθήματος : Επιτυχημένη στρατηγική Markenting Προώθησης Αγροτικών προϊόντων:

Στόχος : Διείσδυση προϊόντων σε ξένη χώρα, με κατοίκους  χαμηλής αντίληψης & χαμηλής πολιτισμικής στάθμης , με ιδιαίτερα χαμηλή ικανότητα  κατανόησης ωφελειών της τοπικής οικονομίας  

 

 

Κόστος :

  • Ένας Aπόφοιτος μουσικής Ακαδημίας,  με ειδικότητα το  ακορντεόν .
  • 4 καλλίγραμμες Ολλανδέζες (που απλώς μοιράζουν καπελάκια στους ιθαγενείς)
  • καμιά 5000 καπελάκια ( κόστος : ασήμαντο) που απλώς προστατεύουν τα μάτια, αλλά όχι την τριχωτή της κεφαλής , από τον ήλιο,  ώστε να εστιάσουν το βλέμμα τους στα προϊόντα μας ! (τα καθρεφτάκια που μοίραζαν οι Άγγλοι αποικιοκράτες ήταν μεγαλύτερης αξίας)

ύψος   Προϋπολογισμού : ( προκλητικά) ιδιαίτερα χαμηλός !

Επιμέρους  Βήματα  προς επίτευξη των  Στόχων  Στρατηγικής :

  1. Πρόσληψη πρωσοπικού : 1 απόφοιτος μουσικής σχολής με ειδικότητα το ακκορντεόν
  2. πρόσληψη με  σύμβαση ορισμένου (ελάχιστου) χρόνου 4 καλλίγραμμων μοντέλων για τις ανάγκες  διαφημιστικής εκστρατείας -προώθησης  ολλανδικών προϊόντων.
  3. Καμπάνια προώθησης  :  Δημιουργία  καμπάνιας προώθησης ολλανικών προϊόντων χαμηλού μπάτζετ μέσα στο κέντρο της Αθήνας ,  προβάλλοντας τα ολλανδικά προϊόντα,  και μοιράζοντας συνχρόνως καπελλάκια προς εστίαση βλέμματος προς τα ολλανδικά καταναλωτικά αγαθά.   
  4.  απλή παρακολούθηση : η στροφή  της αγορά των Ιθαγενών στην αγορά ολλανδικών προϊόντων έρχεται  απο μόνη της,  με την πάροδο του χρόνου  , οι αφελείς ιθαγενείς , εκστασιασμένοι απο το ξενοφερτία, αγοράζουν τα ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΜΑΣ , χωρίς δεύτερη σκέψη
  5. επίτευξη στόχου: οι Έλληνες ιθαγενείς αγοράζουν τα προϊόντα μας με τάση προτίμησης ανοδική :    παρά ότι οι τιμές είναι υψηλότερες των ντόπιων προϊόντων , οι Ιθαγενείς παρουσιάζουν βαθμιαία αύξηση ώς προς την προτίμηση των ολλανδικών προϊόντων, λόγω καλύτερης φήμης ( αποτέλεσμα της  προγενέστερης προυπάρχουσας επιτυχούς εκστρατείας & αντίληψης : το ξένο είναι καλύτερο ! )    
  6. After Sale Service  :   οι  Έλληνες  Ιθαγενείς είναι απόλυτα ευτυχισμένοι που αγοράζουν τα προϊόντα μας , δεν απαιτούνται επιπλέον έξοδα διαφήμησης ,  συντήρησης ρεκλάμας  , συντήρησης μύθου περί «Ανωτερότητας ποιότητας ξένων προϊόντων»  κτλ
  7.  Τελικό αποτέλεσμα : Τα προϊόντα μας παρουσιάζουν βαθμιαία, αργή αλλά σταθερή άυξηση, τόσο της ποσότητας, όσο  και της εμπορικής αξίας των προϊόντων μας,   που πουλούνται στην εν λόγω αγορά των  Ιθαγενών.
  8. Ποσοστό επιτευξης  στόχου : απόλυτα επιτυχής
  9. Κόστος μακροχρόνιας Καμπάνιας Μηδαμινό εώς ανύπαρκτο , σε σχέση με το οικονομικό αποτέλεσμα.
  10. Προοπτικές διαφημιστικών καμπανιών , εξίσου επιτυχημένων : Ποσοστό επιτυχίας ιδιαιτέρως άνω του μέσου όρου, εφόσον οι συγκεκριμένες καμπάνιες  πραγματοποιηθούν σε  χώρες , ιδιαίτερα πολιτισμιακά υποανάπτυκτες, οι οποίες  προσδοκούν να  ανηψωθούν σε επίπεδο υστεροφημίας , μιμούμενοι τον δυτικό τρόπο σκέψης !

   Κάποιες αφελής σκέψεις υποφαινόμενου συντάκτη:   

      Προτού  την άνοδο κάθε χώρας σε επίπεδο κράτους ,   προηγείται  Ιστορικά  η αύξηση  πωλήσεων των προϊόντων  της προς το εξωτερικό  (συνήθως αυτό ονομάζεται ζώνη επιρροής) !

       Παλιά συνήθως προτού εκδηλωθεί κάποιος πόλεμος επίσημα,  υπήρχε απο πριν κάποιος πόλεμος  οικονομικών συμφερόντων ! Ο πόλεμος με όπλα στην τελική ευθεία  είναι απλώς ένα  μέσο διεκδίκησης-επίτευξης των συγκεκριμένων  Οικονομικών Συμφερόντων !

     Παλιά όλα αυτά γινόταν με τα την πυγμή των όπλων , σήμερα όλα αυτά  είναι πολυ πιο αναίμακτα και πιο οικονομικά : απλώς   χρησιμοποιείς  τις εταιρείες markenting  &  promotion ( αυτές ξέρουν ! ) 

          Στην δικιά   μας περίπτωση η παρακμή ήρθε αργά μεν, αλλά σταθερά : απαξιώσαμε πλήρως τα ελληνικά προϊόντα , άσχετα εάν τα ελληνικά    είναι  ποιοτικά ανώτερα, πίναμε ολλανδικό  γάλα χαρίζοντας οικονομική ευρωστία στον Ολλανδό κτηνοτρόφο, και την ίδια στιγμή στέλναμε τον Έλληνα  κτηνοτρόφο και τα προϊόντα του στην απαξίωση,  και τα παιδιά του στις μεγαλούπολεις  προς  ανεύρεση καλύτερης επαγγελματικής αποκατάστασης.   Προτιμούσαμε το  ολλανδικό  Κριθάρι και συνχρόνως στέλναμε το ελληνικό κριθάρι στην πλήρη ανυπαρξία ! 

         Μάλλον το «εσωτερικό μέτωπο» προστασίας των ελληνικών προϊόντων δεν ήταν και τόσο αραγές !  

     Το ότι όλο  το χρήμα  μαζεύτηκε στην Γερμανία και στην Ολλανδία μάλλον ήταν λίγο πολύ αναμενόμενο : δυστηχώς τον μισθό  του  κ Reichenbach τον έχουμε πληρώσει εδω και καιρό !

       Και πολύ πρίν έχουμε πληρώσει τον μισθό του κάθε  Ευρωπαίου  Αγρότη ώστε να μπορεί  να μείνει και να δημιουργήσει στον τόπο του, σε αντίθεση με τον Έλληνα Αγρότη που τις τελευταίες 3 -4 δεκαετίες  , έβλεπε τα παιδιά του να φεύγουν στην  Αθήνα ή στην Θεσσαλονίκη !

 Μπράβο μας,   που τα καταφέραμε για άλλη μια φορά !

        Η όποια συνονυμία με πρόσωπα και καταστάσεις της παραπάνω υπόθεσης είναι δυστηχώς απόλυτα πραγματική !

 

11 thoughts on “Η μικρή Ολλανδέζα και η ελληνική Χρεοκοπία

  1. Αυτοί που γράφουν τέτοιες καταγγελίες έχουν κακή πληροφόρηση, εκτός και αν έχουν κάποιο σκοπό. Μια μπύρα που λανσάρεται για ελληνική έχει ένα εργοστάσιο με 50 άτομα, που εχει φτιαχτεί μόνο και μόνο για να πάρει κρατικές επιδοτήσεις. Εχει πολλά δάνεια, που δεν θα τα γυρισεί ποτέ. Εμένα δεν με ενδιαφέρουν οι σκυλοκαβγάδες ανάμεσα στις εταιρείες παραγωγής μπύρας. Ο λόγος που μπαίνω στην κουβέντα είναι επειδή η ‘ελληνικη’ δήθεν εταιρεία με εχει φεσώσει άγρια όπως και άλλους προμηθευτές της.Μην διαφημίζετε λοιπόν τέτοιες περιπτώσεις σαν ελληνικές μπύρες. Κάποιοι άρπαξαν την ελληνικη τατυτότητα για να κάνουν μπίζνες με κατι ψευτοεργοστάσια.

  2. Σίγουρα οι ευρωπαίοι έκαναν τη δουλειά τους,
    αλλά μαζί με τα καθρεπτάκια έστελναν και ευρουλάκια, που τα εισέπραταν οι Ελληναράδες(πολλές φορές χωρίς να τα δικαιούνται) και όλες τις φορές χωρίς να τα αξιοποιούν….
    άρα το για το ότι έχει συμβεί, δεν είμαστε άμοιροι ευθυνών, αλλά μάλλον οι κύρια υπεύθυνοι.

  3. και ρωτώ λοιπόν τόσα χρόνια που τις δραχμές και μετα τα ευρω δεν τα έκαναν επενδύσεις οι ελληνικες εταιρείες που θέλει το ποστ να στηρίζουμε πρεπει εμείες να κάνουμε παλι τον κινέζο ? Το θέμα δεν είναι, κατά την γνώμη μου, να κάνουμε μποϋκοτάζ απλά θα πρέπει στην κατάσταση που βρισκόμαστε να είμαστε πιο επιλεκτικοί στο τι τελικά μας συμφέρει μελλοντικά. Εξηγώ λέγοντας ότι δεν πρέπει να χάσουμε τον στόχο και ο στόχος κατά την προσωπική μου άποψη είναι να στηρίζουμε ότι δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας καθώς και όποια εταιρεία επενδύει εδώ στην Ελλάδα.

  4. ασ μην ευλογάμε τα γένια μας γενικότερα οπότε καλό θα είναι για όλους μας ούτε μποϋκοτάζ ούτε ανεγκέφαλοι πατριωτισμοί που εξυπηρετούν συμφέροντα λίγων….για αυτό θεωρώ ότι ο καθένας ας απολαυσει την μπύρα του και αν μπορεί ας βοηθήσει την ελληνική οικονομία αγοράζοντας για παραδειγμα ελληνικές μπύρες AMSTEL ALFA MYΤΗΟΣ κ.α.

  5. Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα συγχαρητήρια για το σαιτ σας αλλά δυστυχώς έχω κάποια παράπονα. Αντί να στηρίζουμε τα προϊόντα μας και να κάνουμε όλη την Ευρώπη να τρώει και να πίνει από τα δικά μας προϊόντα εσείς τα σαμποτάρετε κιόλας λες και γεννηθήκατε σήμερα στην Ελλαδάρα μας.
    Κάνοντας σαμποτάζ σε εταιρείες που αν μη τι άλλο στηρίζουν την ελληνική οικονομία με πολλούς τρόπους(θέσεις εργασίας, επενδύσεις, περιβάλλον) δεν κερδίζουμε κάτι διότι ελλοχεύει ο κίνδυνος της ανεργίας που είναι το σημαντικότερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή. Καλυτέρα θα ήταν να προτρέψουμε όλοι μαζί τις ελληνικές εταιρείες να λειτουργήσουν με παραδείγματα απτά και σημαντικά π.χ. η αθηναϊκή ζυθοποιία, με επενδύσεις στην Ελλάδα, έλληνες υπάλληλους, προσοχή στο περιβάλλον και αρκετές άλλες στοχευόμενες κινήσεις τηρουμένων των συγκυριών (κρίση). Διαφωνείτε ?

  6. Mια και μιλάτε γιαντις μπύρες αξίζιε να δείτε πως γίνονται αυτές που προτείνεται ? Καποιες από αυτές ‘φτιάχνονται’ σε κάτι παράγκες που δουλεύουν σχεδόν μόνο αλλοδαποί οικονομικοί μετανάστες. Αν σας αρέσει η μπύρα τότε διαλέξτε αυτή που σας αρέσει περρισοτερο αρκει να είναι σε λογική τιμή.

  7. αλήθεια λέει η ζωή, με δάνεια αγύριστα και μηδέν επενδύσεις. Και μια και ειπα επενδύσεις είδατε που το παράδειγμα της αθηναικης ζυθοποιίας ακολούθησε η ολυμπιακή ? τέτοια πρέπει να τα συγχαίρουμε διότι αυτές τις επενδύσεις χρειαζόμαστε.

  8. Έχει πολλά λάθη το παραπάνω κείμενο, προφανώς είναι και ανενημέρωτο διότι όταν μια εταιρεία επενδύει στην Ελλάδα την στηρίζουμε και δεν την μπουκοτάρουμε. Το παράδειγμα της Αθηναικής Ζυθοποιίας το ακολούθησε και η Ολυμπιακή Ζυθοπιία να μην τις στηρίξουμε δηλαδή ? αυτό μας λέτε ?

  9. Πολλές εταιρείες είναι πολυεθνικές αλλά παράγουν τα προϊόντα στην Ελλάδα, με Ελληνικά εργοστάσια, ελληνικές πρώτες ύλες και φυσικά απασχολούν πολλούς Έλληνες εργαζόμενους. Μιλάμε για χιλιάδες θέσεις εργασίας…
    Π.χ. Coca Cola & πατατάκια Tsakiris, με πολλά εργοστάσια στην Ελλάδα (Θεσ/νίκη, Πάτρα, Βόλος, Αθήνα, Σχηματάρι, Κρήτη και Αταλάντη)
    Tasty με τα πατατακια Lay’s & Pepsico με εργοστάσια σε ΑΓ. Στεφανο, Οινόφυτα, κλπ
    Αθηναϊκή Ζυθοποιία (Heineken Amstel κλπ)με εργοστάσια σε Αθήνα Πάτρα κ Θεσ/νίκη
    Να μην στηρίξουμε τέτοιες προσπάθειες δηλαδή και να μην άνεργοι τόσοι Ελληνες ?

  10. η γνώμη μου έιναι ότι ούτε μποϋκοτάζ χρειάζεται ούτε ανεγκέφαλοι πατριωτισμοί που εξυπηρετούν συμφέροντα λίγων….για αυτό θεωρώ ότι ο καθένας ας απολαυσει την μπύρα του και αν μπορεί ας βοηθήσει την ελληνική οικονομία αγοράζοντας AMSTEL ALFA ΖΕΟΣ κ.α.

  11. Εγω πίνω αλλη μπύρα, οχι Heineken, αλλά την αλήθεια πρέπει να την πω. Δουλεύει στα εργοστασια της εταιρείας στην Ελλάδα ενα γνωστο μου ζευγάρι. Ειναι πολύ σοβαρός εργοδότης, οχι σαν κάτι ταχα ελληνικές εταιρείες. Να προσέχουμε γιατι θαναι απώλεια αν φύγουν απο την Ελλαδα τετοιες εταιρίες.

Αφήστε απάντηση στον/στην BAGGELIS4SALONIKA Ακύρωση απάντησης